Konsultacje kardiologiczne

Konsultacje kardiologiczne dla dzieci i młodzieży

Kardiologia i Konsultacje kardiologiczne

Konsultacje kardiologiczne są bardzo ważne, aby były cykliczne – regularne badania pomagają w profilaktyce. Kardiologia zajmuje się profilaktyką, diagnostyką i leczeniem schorzeń i wad układu sercowo-naczyniowego.

Kardiologia dorosłych zajmuje się wadami nabytymi, zaburzeniami rytmu serca, chorobą wieńcową, nadciśnieniem tętniczym, leczeniem infekcyjnych chorób serca.

Kardiologia dziecięca zajmuje się wadami wrodzonymi serca, zaburzeniami rytmu serca, nadciśnieniem tętniczym, leczeniem infekcyjnych chorób serca.

Kiedy udać się do kardiologa?

Jeżeli odczuwasz bóle w okolicy serca, masz częste kołatania serca, szybko się męczysz podczas niewielkiego wysiłku, masz podwyższone wartości ciśnienia tętniczego lub zdiagnozowane choroby układu sercowo-naczyniowego.

W celu diagnostyki układu sercowo-naczyniowego wykonywane są między innymi badania laboratoryjne krwi, ekg, echo serca, test wysiłkowy, holter ekg, całodobowy pomiar ciśnienia tętniczego krwi.

Zawsze warto profilaktycznie skonsultować się z kardiologiem, jeśli w rodzinie występowały choroby serca i układu krążenia.

Jak przygotować się na konsultacje kardiologiczne?

Pamiętaj – weź na wizytę swoją dokumentację medyczną, a w szczególności badania diagnostyczne ( jeśli posiadasz).

Konsultacje kardiologiczne

Nasi Lekarze

prof. dr hab. n. med.

Katarzyna Bieganowska

specjalista pediatra, kardiolog, kardiolog dziecięcy

Specjalista pediatra, kardiolog, kardiolog dziecięcy.

Zajmuje się diagnostyką i leczeniem zaburzeń rytmu serca u dzieci i młodzieży.
Od wielu lat kieruje Pracownią Elektrofizjologii Klinicznej w Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”.

polskim

prof. dr hab. n. med

Joanna Książyk

specjalista pediatra, kardiolog dziecięcy

Profesor, kardiolog dziecięcy, pediatra. Specjalizuje się w wadach zastawkowych i hemodynamice.

W naszej klinice konsultuje dzieci. Wieloletni pracownik, kierownik kliniki w „Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie.

polskim,
angielskim

dr n. med.

Małgorzata Mirkowicz-Małek

specjalista pediatra, kardiolog

Doktor nauk medycznych, pediatra, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką serca w szczególności wad serca u dzieci.

W naszej placówce wykonuje badania echo serca i konsultuje dzieci z podejrzeniem lub wadami serca. Od 1987 roku związana zawodowo z „Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie.

polskim,
angielskim,