Dietetyka

Zapisz się teraz

Dietetyka

Jest dziedziną medycyny, która wyspecjalizowała się w kierunku racjonalnego odżywiania człowieka chorego jak i zdrowego. Zajmuje się oceną wpływu choroby na stan odżywienia pacjenta, oraz wpływu odżywiania na wyniki leczenia chorób. Od wielu lat wiadomo, jak ważne jest dla każdego zdrowe odżywianie. W obecnym czasie każdy ma dostęp do zdrowej żywności i może we własnym domu wprowadzić zdrowy tryb odżywiania. Można korzystać z porad, przepisów dostępnych w portalach internetowych czy literaturze i żyć zdrowo.

Jeśli jednak nie masz ochoty zagłębiać się w wiedzę z zakresu dietetyki – skorzystaj z usług naszego dietetyka, który ułoży odpowiednią dietę oraz pomoże dobrać optymalne ćwiczenia. Dzięki naszemu dietetykowi zyskasz dużo zdrowia, uporządkujesz swój metabolizm i zapobiegniesz wystąpieniu chorób metabolicznych lub spowolnisz proces ich wystąpienia. W przypadku istniejących chorób zmniejszysz ryzyko wystąpienia wielu groźnych dla zdrowia i życia powikłań.

Kiedy udać się do dietetyka?

Jest co najmniej kilka powodów, aby udać się do specjalisty najważniejsze z nich to:

• trudność z doborem właściwej diety,
  • problem z utrzymaniem diety,
  • nieprawidłowe wyniki badań laboratoryjnych,
  • nieprawidłowa waga ciała,
  • obciążony wywiad rodzinny,
  • efekt jo-jo po diecie,
  • choroby współistniejące, tj. cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa, miażdżyca, zaburzenia funkcjonowania wątroby, nerek, tarczycy i innych narządów.

Jak przygotować się do konsultacji dietetycznej?

Pamiętaj – weź na wizytę swoją dokumentację medyczną, w szczególności wyniki badań diagnostycznych krwi.

Lekarze wykonujący usługę

Centrum Kardiologii Płowiecka