Echo serca przezklatkowe

Badanie pozwala przedstawić na ekranie monitora obraz serca i naczyń krwionośnych uzyskany za pomocą ultradźwięków.

Echo serca przezklatkowe – Cel badania

Echo serca przezklatkowe wykonuje się dla oceny morfologii serca, czyli jego obrazu anatomicznego, a także w celu oceny jego pracy.
Badanie to jest podstawowym badaniem w diagnozowaniu i monitorowaniu przebiegu wielu chorób serca: wad wrodzonych i nabytych, niewydolności serca, kardiomiopatii, nadciśnienia tętniczego (ocena powikłań), nadciśnienia płucnego, chorób dotyczących aorty, choroby wieńcowej, u chorych po zawale serca i w wielu innych schorzeniach.

Wskazaniem do badania jest także diagnostyka: szmerów serca, duszności, bólów w klatce piersiowej, omdleń, oraz monitorowanie serca w trakcie leczenia chemio- i radioterapią w celu uniknięcia lub szybkiego wykrycia powikłań.

Przygotowanie do badania

Do badania nie jest potrzebne szczególne przygotowanie.

Opis i przebieg badania

Badanie wykonywane jest w pozycji leżącej na plecach lub na lewym boku.
W trakcie badania lekarz przykłada głowicę ultrasonograficzną aparatu posmarowaną żelem w różne miejsca klatki piersiowej tak, aby uzyskać obraz serca w wymaganych projekcjach. W zależności od indywidualnych warunków fizycznych pacjenta oraz wykrywanych patologii badanie trwa zazwyczaj od 15 do 45 minut.

Badanie w naszej placówce wykonywane jest nowoczesnym aparatem dedykowanym echokardiografii firmy General Electric.

Możliwe powikłania/zagrożenia

Badanie jest bezpiecznie i zasadniczo bezbolesne. Niewielki ból może wystąpić jedynie na skutek dociskania głowicy aparatu do klatki piersiowej. Badanie można wykonywać dzieciom i kobietom w ciąży. Echo serca u dzieci może wywołać stres i dyskomfort związany z chłodem żelu ultrasonograficznego, ale nie wiąże się z żadnym ryzykiem.

Echo serca przezklatkowe badanie

Nasi Lekarze

lekarz

Dobromiła Dzwonkowska

specjalista kardiolog

Lekarz kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką i leczeniem zachowawczym chorób układu krążenia, w szczególności chorobą wieńcową i zaburzeniami rytmu serca. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu pacjentów kardiologicznych przed i po zabiegach kardiologii inwazyjnej (hemodynamicznych i elektrofizjologicznych) oraz kardiochirurgicznych.

W naszej placówce konsultuje, wykonuje badania diagnostyczne (echo serca, testy wysiłkowe) i kieruje na zabiegi kardiologiczne (ablacje, koronarografie, koronaroplastyki, wszczepianie urządzeń do elektroterapii ).

angielskim,
francuskim,
rosyjskim

Bogna Foss-Nieradko

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką i leczeniem zachowawczym chorób układu krążenia w szczególności zaburzeniami rytmu serca, kardiomiopatiami, wadami serca, chorobą wieńcową.

W naszej placówce konsultuje, wykonuje badania diagnostyczne (echo serca, testy wysiłkowe),kieruje pacjentów na zabiegi hemodynamiczne i elektrofizjologiczne(ablację, koronarografię, koronaroplastyki, wszczepianie stymulatorów, kardiowerterów) oraz operacje kardiochirurgiczne. Obecnie związana zawodowo z Instytutem Kardiologii w Aninie.

Katarzyna Jacewicz-Płusa

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką i leczeniem zachowawczym chorób układu krążenia w szczególności zaburzeniami rytmu serca, wadami serca, chorobą wieńcową. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w leczeniu i prowadzeniu pacjentów przed i po zabiegach hemodynamicznych (koronarografie, koronaroplastyki), elektrofizjologicznych (ablacje, wszczepienie stymulatorów, kardiowerterów) i operacjach kardiochirurgicznych.

W naszej placówce konsultuje i wykonuje badania diagnostyczne (echo serca, testy wysiłkowe, opisuje holtery).

angielskim

Ewa Michalak

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką serca w szczególności wad serca (echo serca przezklatkowe i przezprzełykowe).

W naszej placówce wykonuje badania echo serca. Klinicysta od wielu lat związana z pracownią USG w Instytucie Kardiologii w Aninie.

Małgorzata Mirkowicz-Małek

specjalista pediatra, kardiolog

Doktor nauk medycznych, pediatra, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką serca w szczególności wad serca u dzieci.

W naszej placówce wykonuje badania echo serca i konsultuje dzieci z podejrzeniem lub wadami serca. Od 1987 roku związana zawodowo z „Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie.

angielskim,
francuskim

dr n.med.

Andrzej Sypuła

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, echokardiografista z ponad 30 letnim doświadczeniem klinicznym zdobytym w Klinikach Kardiologii Szpitala MSWiA w Warszawie. Zajmuje się diagnostyką i leczeniem chorób układu krążenia, a w szczególności wadami serca nabytymi i wrodzonymi (w tym kwalifikacją do operacji) i chorobami aorty piersiowej, chorobą wieńcową i zaburzeniami rytmu. W naszej placówce konsultuje i wykonuje badania echokardiograficzne przezklatkowe i przezprzełykowe.

lekarz

Krzysztof Weroński

specjalista kardiolog

Lekarz, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką serca, w szczególności wad serca.

W naszej placówce wykonuje badania echo serca. Od wielu lat związany z pracownią USG w Instytucie Kardiologii w Aninie.

Nasi partnerzy

Zapisz się na wizytę!