Echo serca przezklatkowe

Badanie pozwala przedstawić na ekranie monitora obraz serca i naczyń krwionośnych uzyskany za pomocą ultradźwięków.

Echo serca przezklatkowe – Cel badania

Echo serca przezklatkowe wykonuje się dla oceny morfologii serca, czyli jego obrazu anatomicznego, a także w celu oceny jego pracy.
Badanie to jest podstawowym badaniem w diagnozowaniu i monitorowaniu przebiegu wielu chorób serca: wad wrodzonych i nabytych, niewydolności serca, kardiomiopatii, nadciśnienia tętniczego (ocena powikłań), nadciśnienia płucnego, chorób dotyczących aorty, choroby wieńcowej, u chorych po zawale serca i w wielu innych schorzeniach.

Wskazaniem do badania jest także diagnostyka: szmerów serca, duszności, bólów w klatce piersiowej, omdleń, oraz monitorowanie serca w trakcie leczenia chemio- i radioterapią w celu uniknięcia lub szybkiego wykrycia powikłań.

Przygotowanie do badania

Do badania nie jest potrzebne szczególne przygotowanie.

Opis i przebieg badania

Badanie wykonywane jest w pozycji leżącej na plecach lub na lewym boku.
W trakcie badania lekarz przykłada głowicę ultrasonograficzną aparatu posmarowaną żelem w różne miejsca klatki piersiowej tak, aby uzyskać obraz serca w wymaganych projekcjach. W zależności od indywidualnych warunków fizycznych pacjenta oraz wykrywanych patologii badanie trwa zazwyczaj od 15 do 45 minut.

Badanie w naszej placówce wykonywane jest nowoczesnym aparatem dedykowanym echokardiografii firmy General Electric.

Możliwe powikłania/zagrożenia

Badanie jest bezpiecznie i zasadniczo bezbolesne. Niewielki ból może wystąpić jedynie na skutek dociskania głowicy aparatu do klatki piersiowej. Badanie można wykonywać dzieciom i kobietom w ciąży.

Echo serca przezklatkowe badanie

Nasi Lekarze

Dobromiła Dzwonkowska

specjalista kardiolog

Lekarz kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką i leczeniem zachowawczym chorób układu krążenia, w szczególności chorobą wieńcową i zaburzeniami rytmu serca. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu pacjentów kardiologicznych przed i po zabiegach kardiologii inwazyjnej (hemodynamicznych i elektrofizjologicznych) oraz kardiochirurgicznych.

W naszej placówce konsultuje, wykonuje badania diagnostyczne (echo serca, testy wysiłkowe) i kieruje na zabiegi kardiologiczne (ablacje, koronarografie, koronaroplastyki, wszczepianie urządzeń do elektroterapii ).

francuskim,
rosyjskim

Bogna Foss-Nieradko

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką i leczeniem zachowawczym chorób układu krążenia w szczególności zaburzeniami rytmu serca, kardiomiopatiami, wadami serca, chorobą wieńcową.

W naszej placówce konsultuje, wykonuje badania diagnostyczne (echo serca, testy wysiłkowe),kieruje pacjentów na zabiegi hemodynamiczne i elektrofizjologiczne(ablację, koronarografię, koronaroplastyki, wszczepianie stymulatorów, kardiowerterów) oraz operacje kardiochirurgiczne. Obecnie związana zawodowo z Instytutem Kardiologii w Aninie.

Katarzyna Jacewicz-Płusa

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką i leczeniem zachowawczym chorób układu krążenia w szczególności zaburzeniami rytmu serca, wadami serca, chorobą wieńcową. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w leczeniu i prowadzeniu pacjentów przed i po zabiegach hemodynamicznych (koronarografie, koronaroplastyki), elektrofizjologicznych (ablacje, wszczepienie stymulatorów, kardiowerterów) i operacjach kardiochirurgicznych.

W naszej placówce konsultuje i wykonuje badania diagnostyczne (echo serca, testy wysiłkowe, opisuje holtery).

Ewa Michalak

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką serca w szczególności wad serca (echo serca przezklatkowe i przezprzełykowe).

W naszej placówce wykonuje badania echo serca. Klinicysta od wielu lat związana z pracownią USG w Instytucie Kardiologii w Aninie.

Janina Małgorzata Michalak

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się chorobami układu krążenia i ich diagnostyką (echo serca). Wieloletnie doświadczenia zawodowe zdobyła w Centralnym Szpitalu Klinicznym MSWiA w Warszawie.

W naszej placówce wykonuje badania echo serca przezklatkowe i konsultacje.

Małgorzata Mirkowicz-Małek

specjalista pediatra, kardiolog

Doktor nauk medycznych, pediatra, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką serca w szczególności wad serca u dzieci.

W naszej placówce wykonuje badania echo serca i konsultuje dzieci z podejrzeniem lub wadami serca. Od 1987 roku związana zawodowo z „Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie.

francuskim

Joanna Nowicka

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką serca, w szczególności wad serca.

W naszej placówce wykonuje badania echo serca i konsultuje pacjentów z chorobami układu krążenia. Przez wiele lat związana z Instytutem Kardiologii w Aninie.

Radosław Piątkowski

specjalista kardiolog

Doktor nauk medycznych, kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych, echokardiografista (akredytacja indywidualna II stopnia Sekcji ECHO Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego).

Zajmuje się diagnostyką (ECHO serca przezklatkowe, przezprzełykowe, próby dobutaminowe, echo wysiłkowe, badania śródzabiegowe) i leczeniem zachowawczym chorób układu krążenia w szczególności nabytych wad serca, arytmii, kardiomiopatii, choroby wieńcowej.

W naszej placówce wykonuje pełnoprofilowe badania Echo serca przezklatkowe i przezprzełykowe, konsultacje kardiologiczne pacjentów z wadami serca, chorobą wieńcową, po zawale serca, z nadciśnieniem tętniczym, arytmią, niewydolnością serca oraz po operacjach serca.

Wieloletnie doświadczenie zdobył w Klinice Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, obecnie pracuje w Klinice Kardiologii i Nadciśnienia Tętniczego CSK MSWiA przy ul. Wołoskiej w Warszawie.

Joanna Rozbicka

specjalista kardiolog

Lekarz kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych, echokardiografista -indywidualna akredytacja II stopnia Sekcji Echokardiografii PTK

Wykonuje pełnoprofilowe badania echokardiograficzne (echa przezklatkowe i przezprzełykowe), konsultacje kardiologiczne – m.in. pacjentów z nadciśnieniem tętniczym, wadami zastawkowymi, pacjentki w ciąży, ocena przed zabiegami operacyjnymi również z przyczyn innych niż kardiologiczne, ocena kardiologiczna pacjentów leczonych onkologicznie.

Krzysztof Weroński

specjalista kardiolog

Lekarz, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się diagnostyką serca, w szczególności wad serca.

W naszej placówce wykonuje badania echo serca. Od wielu lat związany z pracownią USG w Instytucie Kardiologii w Aninie.

Emilia Zaborowska

specjalista kardiolog

Lekarz, kardiolog, echokardiografista. Zajmuje się leczeniem i diagnostyką pacjentów z chorobami układu krążenia. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w renomowanych Warszawskich Szpitalach.

W naszej placówce konsultuje i wykonuje badania echo serca.

włoskim

Nasi partnerzy