Konsultacje
kardiologiczne

Kardiologia zajmuje się profilaktyką, diagnostyką
i leczeniem schorzeń i wad układu
sercowo-naczyniowego.

Zapisz się teraz

Kardiologia i konsultacje kardiologiczne

Konsultacje kardiologiczne są bardzo ważne, aby były cykliczne – regularne badania pomagają w profilaktyce. Kardiologia zajmuje się profilaktyką, diagnostyką i leczeniem schorzeń i wad układu sercowo-naczyniowego.

Czym zajmuje się kardiologia?

Kardiologia dorosłych zajmuje się wadami nabytymi, zaburzeniami rytmu serca, chorobą wieńcową, nadciśnieniem tętniczym, leczeniem infekcyjnych chorób serca.

Kardiologia dziecięca zajmuje się wadami wrodzonymi serca, zaburzeniami rytmu serca, nadciśnieniem tętniczym, leczeniem infekcyjnych chorób serca.

Kiedy udać się do kardiologa?

Jeżeli odczuwasz bóle w okolicy serca, masz częste kołatania serca, szybko się męczysz podczas niewielkiego wysiłku, masz podwyższone wartości ciśnienia tętniczego lub zdiagnozowane choroby układu sercowo-naczyniowego.

W celu diagnostyki układu sercowo-naczyniowego wykonywane są między innymi badania laboratoryjne krwi, ekg, echo serca, test wysiłkowy, holter ekg, całodobowy pomiar ciśnienia tętniczego krwi.

Zawsze warto profilaktycznie skonsultować się z kardiologiem, jeśli w rodzinie występowały choroby serca i układu krążenia.

Jak przygotować się do konsultacji kardiologicznej?

Pamiętaj – weź na wizytę swoją dokumentację medyczną, a w szczególności badania diagnostyczne ( jeśli posiadasz).

Centrum Kardiologii Płowiecka