Stres towarzyszy nam każdego dnia. Dla większości z nas stał się czymś normalnym, czymś co dotyka większość społeczeństwa. Niestety nadmierny stres, który trwa przez dłuższy okres czasu może prowadzić do nerwicy serca, a nawet zawału serca. Powikłań stresu może być naprawdę dużo. Niestety nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę.

Czym jest nerwica serca?

Nerwica serca jest to zaburzenie, które bardzo ściśle powiązane jest ze stresem, którego doświadczamy praktycznie każdego dnia. Objawy i dolegliwości jakie odczuwamy dotyczą głównie serca. Dzieje się tak dlatego, że w wyniku stresu nasze serce przestaje prawidłowo funkcjonować. Nie zmienia to faktu, że budowa serca i naczyń pozostaje taka sama, nic złego nie dzieje się z naszym sercem. Wszystkiemu winny jest stres. Niestety dolegliwości te dotykają głównie osoby młode. Żyjemy bardzo szybko, ciągle chcemy mieć więcej, żyć lepiej i dorównywać innym. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, że takie zachowanie może prowadzić do nieprzyjemnych dolegliwości, które mogą z czasem przekształcić się w coś bardziej poważnego.

Główne objawy nerwicy serca

Do głównych objawów nerwicy serca zaliczamy: przyspieszone bicie serca, które ma charakter nieprzyjemny, czujemy jakby serce miało zaraz wyskoczyć nam z klatki piersiowej, ból w klatce piersiowej, kołatanie serca. Te objawy pojawiają się zazwyczaj podczas sytuacji stresowej, stresującego czasu i są konsekwencją wyżej wspomnianego stresu. Bardzo często te objawy występują jednocześnie. Do innych popularnych objawów możemy zaliczyć również: zawroty głowy, pocenie, duszności, zaczerwienienie skóry, drżenie, ból głowy.

Jak radzić sobie ze stresem i nerwicą serca?

Obecnie jest wiele sposobów na skuteczne leczenie żylaków. Zabiegi różnią się od siebie technologią w zależności od zaawansowanego stadium choroby, ale już najmniejsze żylaki na nogach da się wyleczyć bez konieczności stosowania operacji, dlatego nie warto zwlekać z wizytą u lekarza.

Najlepiej zniwelować w swoim otoczeniu wszystkie źródła stresu. Jeśli nie jest to możliwe, ważna będzie zmiana trybu życia. Należy znaleźć coś co będzie odskocznią od stresującej pracy, relacji czy sytuacji. Warto też zadbać o dobry sen, więcej odpoczynku czy aktywność fizyczną, które bardzo dobrze działają na nasz organizm.

Jak zalecenie stosować, aby uniknąć nerwicy serca?

• Prowadź regularny tryb życia, śpij w nocy około 8 godzin, unikaj sytuacji stresowych
  • Unikaj konfliktów
  • Unikaj przemęczenia, odpowiednio dobieraj wysiłek fizyczny dla siebie
  • Zmieniaj środowisko od czasu do czasu
  • Dobrze się odżywiaj, pij wodę
  • Regularnie sprawdzaj swoje zdrowie

Stres oprócz nerwicy może wywoływać szereg innych chorób. Są to między innymi: nadciśnienie, osteoporoza, nowotwory, niepłodność,choroby autoimmunologiczne, zespół jelita drażliwego, ból szyi i ramion.

Jeśli podejrzewacie u siebie nerwicę serca, czujecie niepokojący ból pojawiający się podczas sytuacji stresowych nie zwlekajcie i koniecznie udajcie się do specjalisty. Lekarz zleci odpowiednie badania, które będą miały za zadanie wykluczyć inne choroby serca i pokieruje Cię do odpowiednich lekarzy.